sc Heerenveen en kledingsponsor JAKO gaan na veertien jaar uit elkaar

Foto: sc Heerenveen

HEERENVEEN - Na liefst veertien seizoenen komt er een einde aan de samenwerking tussen sc Heerenveen en kledingsponsor JAKO. 

In de zomer van 2008 nam het Duitse JAKO het stokje over van Umbro. Beide partijen kijken terug op een succesvol partnerschap, maar gaan komende zomer ieder hun eigen weg. sc Heerenveen is al dicht bij een akkoord met een nieuw kledingmerk.

Met ingang van het seizoen 2008/2009 presenteerde sc Heerenveen JAKO als nieuwe kledingsponsor. De samenwerking kende een droomstart met de winst van de KNVB Beker in het eerste jaar. Een ander hoogtepunt van de samenwerking waren de jubileumshirts in het seizoen 2020/2021, die goed in de smaak vielen en gretig aftrek vonden bij de achterban.

Na veertien seizoenen op de borst bij sc Heerenveen slaat JAKO een andere koers in. Jeroen Kroese, commercieel directeur bij JAKO: "Het was een voorrecht om samen te werken met de prachtige en traditionele club die sc Heerenveen is. We kijken terug op een prachtige periode, die bovendien nog niet voorbij is. We gaan voor een knallend laatste seizoen."

Martin Koopman, commercieel manager bij sc Heerenveen, sluit zich aan bij de woorden van Kroese. "We willen JAKO bedanken voor alles wat ze voor sc Heerenveen hebben betekend. Het houdt in dat we voor het seizoen 2022/2023 met een ander merk in zee gaan, dat onze kleding gaat ontwerpen, leveren en helpt vermarkten. We hopen hier snel meer over bekend te kunnen maken."

Bron: sc Heerenveen




Koop lokaal - bij onze vrienden

Agenda Heerenveen

Wees loyaal – aan onze vrienden