Macron en sc Heerenveen presenteren thuisshirt

Foto: sc Heerenveen/FPH

HEERENVEEN - Macron en sc Heerenveen hebben maandag het thuisshirt voor het seizoen 2022/2023 onthuld. 

Het eerste elftal, de vrouwenploeg, alle jeugdteams en de e-sporters spelen hun wedstrijden in dit volledig duurzaam geproduceerde tenue, dat binnenkort verkrijgbaar is in de Feanstore. Later deze week wordt ook het uittricot gepresenteerd.

Met ingang van het seizoen 2022/2023 is Macron de nieuwe officiële kledingpartner van sc Heerenveen. De komende vijf seizoenen – tot en met het seizoen 2026/2027 – kleedt het Italiaanse sportkledingmerk de teams van de Friese eredivisionist. En met het nieuwe thuisshirt geven de Italianen meteen hun visitekaartje af.

Volledig gerecycled

Italianen – en dus Macron – worden veelal geroemd om hun gevoel voor mode en oog voor detail. En dat is niet voor niets. Zo is het materiaal licht, zacht en gemaakt van volledig gerecycled polyester. De draad verliest tijdens de behandeling zijn oorspronkelijke eigenschappen niet en kan daarom herhaaldelijk worden hergebruikt. Duurzaamheid is voor beide partijen een belangrijk thema.

'IT FRYSKE LÂN FOL EARE EN ROM'


Qua design valt als eerste op dat aan de voorkant de zeven pompeblêden weer terug zijn, als verwijzing naar de zeven middeleeuwse Friese zeelanden. Tussen de blauwe banen zijn ze gelijkmatig over het wit verdeeld. De lichtere blauwtint komt overeen met de Friese vlag, die trots wappert bij de ingang van het Abe Lenstra stadion. Voor nog een extra Friese touch zorgt de strofe 'It Fryske lân fol eare en rom', aan de binnen- en onderkant van het shirt.

Hoofdsponsor Ausnutria

De sponsoren die op het thuisshirt prijken zijn dezelfde partners die in het vorige seizoen op de tenues stonden. Iets dat continuïteit en vertrouwen uitstraalt. Op de voorkant staat hoofdsponsor Ausnutria, achterop Effektief en MASCOT® WORKWEAR en op de linkermouw TOTO (alle drie businesspartners).