PvdA trapt landelijke campagne digitaal af in werkplaats Friesland College Heerenveen

Foto: Omrop Fryslân, Wytse Vellinga

HEERENVEEN - Normaal worden verkiezingsprogramma's vaak gepresenteerd in de grote zalen of op een partijcongres, maar door corona moeten de partijen in de Tweede Kamerverkiezingen van maart dit jaar zoeken naar andere mogelijkheden.

De PvdA deed dat zondag door het programma in een online televisieprogramma te laten zien. Dat gebeurde tussen de auto's in de werkplaats van het Friesland College in Heerenveen. "Normaal hebben we een zaal stampvol enthousiaste mensen en nu staan we tussen de auto's", zo zei lijsttrekker Lodewijk Asscher.

De presentatie van het verkiezingsprogramma was vormgegeven als een televisieprogramma. Oud-presentator van Klokhuis, Habtamu de Hoop, presenteerde aan elkaar en stelde vragen aan Asscher en de voorzitter van de partijcommissie van de PvdA. De Hoop is ook een van de vier Friese PvdA'ers die hopen op een plaatsje op de landelijke lijst.

Met de presentatie in Fryslân wil de PvdA laten zien dat ze veel oog willen hebben voor de regio in de komende periode. Zo pleiten ze in het programma voor de aanleg van de Lelylijn, willen ze de scheepvaartroute boven de Waddeneilanden verleggen en van het veenweidegebied een natuurgebeid maken. Lijsttrekker Lodewijk Asscher gaf zondagochtend toelichting op de plannen bij het radioprogramma Buro de Vries van Omrop Fryslân

Het digitale verkiezingsprogramma in Heerenveen was de aftrap voor de campagne. Een campagne die in ieder geval anders zal zijn dan voorgaande jaren. Want corona maakt het natuurlijk lastig om nu de straat op te gaan om de kiezers op te zoeken. Asscher daarover: "Ik zou heel graag gewoon de straat op gaan, maar we moeten ons allemaal aanpassen."




Koop lokaal - bij onze vrienden

Agenda Heerenveen

Wees loyaal – aan onze vrienden