Waarom remarketing een must is

INGEZONDEN - Wanneer een klant jouw website bezoekt, wil je dat de klant op je website blijft en overgaat tot actie. 

Helaas gebeurt het regelmatig dat een klant de eerste keer niet overgaat tot actie. Door remarketing op Google en andere plekken in te zetten kun je ervoor zorgen dat je opnieuw de aandacht trekt van je klant. Je kunt gerichte advertenties aanbieden die ervoor zorgen dat je klant opnieuw naar jouw website gaat en wel overgaat tot actie. Je kunt hiervoor een online marketing bureau inschakelen. Het voordeel hiervan is dat een online marketing bureau alles weet over de beste advertenties die bij jouw bedrijf passen. Daarnaast zullen ze gericht kijken waar deze advertenties geplaatst worden, hoe het vormgegeven is, bij welke doelgroep van je website dit gericht toegepast moet worden en nog veel meer. Met remarketing bereik je de twijfelende klanten en kun je veel meer uit jouw bedrijf halen. 

Van website tot advertentie

Een aantal factoren zijn belangrijk voor het behouden van de aandacht van de klant op website. Wil je dat de klant daarna ook overgaat tot actie, dan zal je jouw site op een bepaalde manier in moeten richten. Door verschillende methodes te gebruiken kun je ervoor zorgen dat je de aandacht van de klant behoudt. Je ziet dat wanneer je de website goed vormgegeven hebt, de klant sneller tot actie overgaat. Dit is het halve werk, die zeker belangrijk is. Het is namelijk bekend dat klanten heel vaak niet de eerste keer overgaan tot de definitieve koop van een product of het aanvragen van een dienst. Daarom is het belangrijk gebruik te maken van remarketing. Je zorgt ervoor dat je met advertenties op andere websites de aandacht behoud. Een online marketing bureau heeft hier veel verstand van en kan je goed helpen met remarketing op Google en andere plekken.

Remarketing inzetten 

Met verschillende advertenties zorg je ervoor dat de klant herinnerd wordt aan hetgeen dat ze op jouw website hebben gezien. Hierdoor vergroot je de kans dat een klant terugkeert naar jouw website. Het gericht inzetten van deze advertenties is remarketing. Je kunt met remarketing je klanten actief volgen. Je kunt kiezen voor bijvoorbeeld een banner van jouw websitenaam maar dus ook gerichte advertenties plaatsen. De gerichte advertenties met het product of de dienst die de klant bij je op de website heeft gezien is heel effectief. Je kunt deze remarketing advertenties op Google plaatsen of op andere plekken, zoals op YouTube. 

Waarom kies je voor remarketing

Met remarketing zorg je er dus voor dat je gerichte advertenties laat zien. Deze advertenties kunnen banners zijn of grotere advertenties. Je kunt gebruik maken van advertenties met tekst, afbeeldingen of videoadvertenties. Van alle bezoekers die naar jouw website gaan is bekend dat maar 2% overgaat tot actie. Om ervoor te zorgen dat je de overige 98% bereikt en over kan halen, kan je verschillende methodes gebruiken. Een deel van de bezoekers die bijvoorbeeld al een product in de winkelmand had, maar niet heeft afgerekend ga je anders benaderen dan een klant die alleen door de website heeft gescrold. De klant die een product bij je heeft bekeken maar niet afgerekend kun je benaderen met advertenties die het betreffende product laten zien, met korting. Hierdoor kun je de klant alsnog overhalen om je site opnieuw te bezoeken en het product af te rekenen. Remarketing via Google is een veelzijdige manier om advertenties te laten zien.