Skeps ontwikkelt snelle en privacyvriendelijke app voor bezoekersregistratie horeca

HEERENVEEN - Bezoekers van horecagelegenheden dienen vanaf 10 augustus bij aankomst hun naam en contactgegevens laten registreren, zodat het voor de GGD mogelijk is om deze gegevens op te vragen en te gebruiken voor bron- en contactonderzoek.

Skeps Internetbureau uit Heerenveen heeft voor deze registratieplicht een eenvoudige en privacyvriendelijke oplossing ontwikkeld. De digitale applicatie ‘bezoeker.app’ geeft de horecaondernemer de mogelijkheid om deze gegevens snel, contactloos en volledig volgens de privacywetgeving te verzamelen en bewaren. 

 

Een terugkerende vraag in deze nieuwe regelgeving is: “Hoe het zit met de privacy van de gasten?” Deze applicatie voldoet aan alle regelgeving omtrent privacy. De gast vult zijn of haar gegevens in door een QR-code te scannen op een mobiel apparaat. De antwoorden op de vragen omtrent gezondheid die het RIVM stelt, worden niet opgeslagen. De contactgegevens zijn enkel in te zien wanneer deze door de GGD worden opgevraagd ten behoeve van bron- en contactonderzoek. Daarnaast worden alle verzamelde gegevens na de wettelijke bewaartermijn automatisch uit de database verwijderd. 


Tenslotte wordt ook de gast ontzorgd. Dankzij de ‘bezoeker.app ID’ hebben gasten de mogelijkheid om de contactgegevens veilig te bewaren op de telefoon. Bij een volgend bezoek of in een andere horecazaak die ook aangesloten is bij bezoeker.app, hoeven contactgegevens niet opnieuw te worden ingevoerd. Met deze tijdsbesparing probeert bezoeker.app een horecabezoek weer zo normaal mogelijk te maken.




Koop lokaal - bij onze vrienden

Agenda Heerenveen

Wees loyaal – aan onze vrienden