Hoe promoot je jouw bedrijf als sponsor bij een lokaal evenement?

INGEZONDEN - Wat goed, je sponsort een lokaal evenement, waar de hele regio al maanden naar uitkijkt!

 Een slimme zet, want hiermee kun je heel gericht je bedrijf op de kaart zetten. Reken erop dat iedere deelnemer en bezoeker naderhand weet wat je verkoopt en waar je uniek in bent. Tenminste, als je jouw promotie een beetje goed op orde hebt. Met de drie tips in dit artikel helpen we je graag op weg, zodat je het maximale rendement uit jouw sponsoring haalt.

Tip 1: zorg dat je vooraf heel veel communiceert

Als sponsor betaal je een bepaald bedrag om je bedrijfsnaam te mogen verbinden aan het evenement. Maar het gaat uiteraard veel verder dan dat. Je wilt daarmee ook aantonen dat je een echte partner bent en dat je het belangrijk vindt dat er veel mensen op het evenement afkomen. Want dat is uiteraard ook goed voor jouw bedrijf. Hoe meer exposure, des te meer waar krijg je voor je geld. En daar kun je zelf aan bijdragen, want met je bedrijf heb je ook de mogelijkheid om te communiceren over het bedrijf naar je klanten, leveranciers en in lokale media. Besteed er dus volop aandacht aan, zodat iedereen weet dat jouw bedrijf een partner is van het evenement.

Tip 2: geef een nuttig relatiegeschenk weg

Als sponsor van een evenement heb je vaak bijzondere privileges. Zo mag je logo op alle aankondigingen staan en wordt je bedrijfsnaam vaak omgeroepen op de dag zelf. Vooral wanneer het om beurzen en sportwedstrijden gaat, is er een goodiebag voor alle deelnemers. Daaraan mag je als sponsor ook iets bijdragen. Dat is het moment dat je creativiteit gevraagd wordt. Want wat ga je in die tas doen?

Het beste cadeau is natuurlijk iets dat daadwerkelijk gebruikt gaat worden. Daarom is zweetbandjes bedrukken met je bedrijfslogo bijvoorbeeld een goed idee als je een sportwedstrijd sponsort. Een T-shirt met je eigen opdruk kan natuurlijk ook, maar dan is het nog niet gegarandeerd dat mensen die ook echt geen dragen tijdens de wedstrijd. Ze zullen ongetwijfeld thuis al hun favoriete sportkleding hebben aangetrokken voor ze jouw shirt in de goodiebag vinden. Bij zweetbandjes heb je dit probleem niet: je schuift ze om en kunt ze direct gebruiken om al dat sportieve zweet af te vegen. Met dank aan jouw bedrijf! Kijk eens op Maxilia.nl naar de mogelijkheden voor zweetbandjes met het logo van je bedrijf.

Tip 3: laat een aftermovie maken

Over communicatie gesproken: van zo’n mooie dag wil je natuurlijk ook kunnen nagenieten. Als jij nu een aftermovie laat maken namens je bedrijf, dan heb je ook naderhand nog reden genoeg om in de spotlight te staan. Zo sla je drie keer je slag!