De verschillende integraties van HubSpot

INGEZONDEN - Dat HubSpot op veel gebieden een uitstekend softwarepakket is, is voor veel ondernemers duidelijk. 

Het overstappen naar HubSpot wat veel functies heeft, is dan ook iets wat regelmatig gebeurt. De reden is ook dat er veel integraties met andere programma’s mogelijk zijn waardoor HubSpot het platform is waarop je alle zaken met betrekking tot je contacten kan regelen. Lees hier meer over de partners van HubSpot. Omdat de lijst groeit en meer dan 100 verschillende programma’s en applicaties bevat, gaat het te ver om al deze applicaties apart te benoemen en aan te geven hoe het een meerwaarde voor je bedrijf kan zijn. Toch zijn er wel een aantal speciale integraties die het vermelden waard zijn.

Mailchimp

Het bekendste programma om een nieuwsbrief in op te stellen en te versturen is waarschijnlijk Mailchimp. Een programma dat erg gebruiksvriendelijk is en waarin je eenvoudig een nieuwsbrief kan opstellen. HubSpot ziet dit ook en daarom is een koppeling vanuit je CRM-systeem met dit programma eenvoudig te maken.

Facebook

Hoewel Facebook onder de zakelijke gebruikers misschien minder actief is, blijft het een programma wat nog steeds de aandacht heeft. Dat je eenvoudig je berichten kan delen met de verschillende onderdelen van Facebook zorgt ervoor dat deze integratie niet kan ontbreken.

Google Ads

Een koppeling met Google Ads waar je met advertenties op Google je naamsbekendheid kan vergroten kan niet ontbreken als je wilt dat je steeds betere resultaten haalt op dit gebied.

Twitter

Ook de koppeling met Twitter past binnen de filosofie van HubSpot om niet alleen te werken aan de hand van de vraag van de klant maar ook ervoor te zorgen dat de klant voldoende informatie heeft. Twitter kan daarin ondersteunend zijn.

Instagram

Het grote verschil tussen Facebook en Instagram is wel dat het laatste vooral om de visuele beeldvorming gaat. Ook voor veel producten kan dit handig zijn. Dus de integratie van Instagram in HubSpot is dan ook logisch en geeft je als ondernemer de mogelijkheid om ook via die kanalen je doelgroep te bereiken.

Veel meer mogelijkheden

Ondanks deze beperkte opsomming zijn er veel meer mogelijkheden te benoemen die binnen HubSpot gebruikt kunnen worden. Uiteindelijk zal je zien dat als je het HubSpot platform gebruikt het eenvoudiger wordt om op meerdere manier in contact te komen met je klant, met de mogelijke klant of met de persoon die in het verleden iets gekocht heeft en nu via de klantenservice wil weten of hij bijvoorbeeld nog garantie heeft. Door de verschillende programma’s te integreren in HubSpot weet je dat je altijd op de manier die bij je doelgroep past in contact kan komen. Het bedrijf Webs is gespecialiseerd in HubSpot. Neem hier contact op zodat ze je kunnen ondersteunen bij het groeiproces.