Heerenveense ondernemers starten platform ‘Op vakantie in Huis’

Algemeen
Afbeelding

HEERENVEEN - Met alle onzekerheden over het opengaan van grenzen voor vakantiepubliek, kiezen veel Nederlanders om thuis te blijven.

Hen staat een leuke tijd te wachten met ‘Op vakantie in huis’: een nieuw initiatief voor kinderen van 3 - 13 en hun ouders. Het platform is opgezet door Nynke en Nathalie: die zonder het van elkaar te weten een band hebben met Heerenveen.

Op vakantie in huis

Via opvakantieinhuis.nl vinden gezinnen een 6-weken programma vol activiteiten - gericht op kinderen met de basisschoolleeftijd en hun ouders.

  • Nieuwe skills leren: dansen, koken en bakken, gitaarspelen, schaakles, workshops over fotografie en tekenen, wetenschappelijke proefjes en filosofie voor kinderen.
  • Leuke doe-dingen: maak je eigen dominospel, kant-en-klare speurtochten, levend ganzenbord, knutselwerkjes, en waterspelletjes.
  • Zelf niet na te hoeven denken hoe je het leuk maakt deze vakantie: een vol keuze-schema + iedere dag een lekker recept.

Alles is in en om het huis uit te voeren, dus Corona-proof. Het programma is nu met een vroegboekkorting te koop voor €49,- en start tegelijk met de zomervakantie. 

Heerenveense ondernemers

Nathalie Hogendoorn, initiatiefnemer van opvakantieinhuis.nl, vond Nynke Zandhuis via een online oproep over het nieuwe platform. Dat was de start van een intensieve samenwerking: Nynke is al pedagoog betrokken en Nathalie heeft een achtergrond in marketing. Pas na een tijdje kwamen zij erachter dat ze allebei een sterke band met Heerenveen hebben: Nathalie woont in Heerenveen-Noord en Nynke is in Sintjohannesga opgegroeid.

6 weken: 6 landen

Vergelijk het platform met het activiteiten-prikbord op de camping, maar dan online. Je kiest zelf waar je aan meedoet. En iedere week, waan je je in een nieuw land.

Het programma start in Spanje met tapas en diervriendelijk stierenvechten, we gaan Scandinavisch kanoën, er is een Franse campingweek, we bezoeken Italië, de USA en sluiten af met een Hollandse week.

Zelfs aan de vakantiefoto’s is gedacht: er zitten leuke challenges in het programma waarbij je zelf jouw vakantie-achtergrond maakt.

Nieuwe ervaringen opdoen

Bijna vijf miljoen Nederlanders slaan een lange zomervakantie over, volgens NBTC-NIPO Research. Gezinnen die thuis blijven, lopen daarmee niet alleen ontspanning mis, maar ook ontwikkeling voor kinderen. Nynke Zandhuis -als pedagoog betrokken bij het programma- legt uit: “Als pedagoog weet ik hoe belangrijk het is voor kinderen om nieuwe ervaringen op te doen. De vakantie is de uitgelezen kans om prikkels op te doen. Nu veel gezinnen in eigen land blijven, of zelfs thuis, kun je die ervaringen op een andere manier organiseren. Met www.opvakantieinhuis.nl helpen wij gezinnen hierbij.”.