Hete kachelpijp veroorzaakt brandje in garage bij woning aan de Havikshorst

HEERENVEEN - In een garage bij een woning aan de Havikshorst in Heerenveen is donderdagavond een brandje ontstaan. 

De bewoners hebben de brand zelf geblust. De brandweer is ter plaatse gekomen voor een nacontrole. Er was brand ontstaan doordat een doos te dicht bij de warme afvoerpijp van een palletkachel stond.

Brandweerlieden hebben met een warmtebeeldcamera gekeken of er nog smeulende resten aanwezig waren. Dit bleek niet het geval te zijn. Hierna kon de brandweer terug naar de post. De schade lijkt mee te vallen.